Нейропсихологічне діагностування Тест Векслера

Тест Векслера

Тест Векслера був розроблений американським психологом і психіатром Девідом Векслером. Завдяки цій методиці ви можете дізнатися рівень інтелектуального розвитку та ерудиції вашої дитини. Рівні його складових - вербальні та невербальні. Оцінка пам’яті, типу мислення. Також корисним пунктом є можливість виявити порушення психічного розвитку та профілактика труднощів при навчанні, усунення в подальшій роботі зі спеціалістом проблемних зон.
 
Спочатку цю методику створили для дітей з порушеннями слуху та мовлення, але вона знайшла широке застосування для дітей з аутизмом. Завдяки невербальному компоненту вона широко застосовується для осіб з абсолютно різними порушеннями. Тест WISC застосовується для дослідження інтелекту дітей і підлітків від 6 до 16 років. Широко розповсюджений в англомовних країнах. Він  являється класичним діагностичним методом діагностики в сфері психології, існує декілька варіантів: дитячий та дорослий.  
 Інтелект одночасно вказує на дві сфери людини: розум й індивідуальність. У поєднанні вони утворюють неповторні ознаки індивіда, які відносять до унікальності пізнання. Вони розпочинаються найбільш активно у період від 3 до 6 (7) років. Так , як діти 4-7 років починають вирішувати поставлені задачі за допомогою трьох шляхів: фізичні дії, дії з образним матеріалом і шляхом понятійного судження ,з цього формується гнучкість мислення. Інтелект змінюється з віком. До 25 років цей показник неухильно зростає. Дитина 5 років при тестуванні набирає 50-75 балів, 10 років - 70-80, до 15-20 років середньостатистична молода особа досягає нормального IQ. Однак, це не межа. Якщо людина активно вчиться і розширює свій кругозір, то до 25 років цей показник може стати вище середнього.  

Розглянемо детальніше рівні складових. 
Вербальні показник. Саме властивості цього феномену дозволяють дитині:
займати активну позицію у соціумі,
спрямовувати власну активність на дослідження навколишньої дійсності,
вільно висловлювати свої думки про події та виражати ставлення до них;

У науковій діяльності вербальний інтелект розуміють як одну із значущих ознак індивідуальності, яка є властивістю розумової сфери. Це психологічне явище тлумачать як здатність до словесного мисленнєвого аналізу і синтезу, до розв’язання за допомогою мовлення проблем пов’язаних з визначенням понять, до встановлення у категоріях подібного і відмінного, здатність до логічної завершеності та послідовності під час доведення думки. 

Для ефективності позитивного зрушення показників вербального інтелекту створюється предметно-розвивальне середовище для здійснення дослідницької діяльності.


Невербальні показники відображають рівень загального інтелекту пов’язаний з різними навичками. Ці засоби спілкування потрібні для того, щоб регулювати протікання процесу спілкування, створювати психологічний контакт між особами,  збагачувати значення, що передаються словами, направляти розуміння словесного тексту, висловлювати емоції й відображати розуміння ситуації. 

 

Чому саме тест Векслера?

Даний тест допоможе з’ясувати наявність наступних розладів (приклад): 
• РДУГ- розлад дефіциту уваги та гіперактивність. В наш час це порушення має принаймні одна дитина з класу в 30 дітей. 
• РАС- розлади аутистичного спектру. 
• Дислексія, дисграфія, дискалькулія.  
Тобто, на основі запитів та власної експертної думки психолог формує список тестувань, які необхідно провести за ознаками вище названих розладів. 


 

 

 

Гайченя Ніна Володимирівна

Дитячий психолог, сімейний психотерапевт, АВА терапевт